Kihon toimiston muutos

Kun työajan- ja kalustonseurantaan erikoistunut Kiho muutti isompiin tiloihin, oli meillä ilo ja kunnia päästä mukaan uusien tilojen suunnitteluun. Projekti oli aikataulullisesti hieman haastava, sillä muuttoaikataulu oli todella tiukka ja tiloja paljon. Haasteista huolimatta projekti oli kuitenkin kokonaisuudessaan mukava ja oli mahtavaa päästä kurkistamaan sellaisen yrityksen arkeen, jonka toimialasta ei itsellä ole minkäänlaista käsitystä.

Kihon uudet tilat on todella suuret. Ne koostuvat asiakaspalvelupisteestä, teknikoiden- ja koodareiden huoneista, suuresta yhteisestä keittiö-ruokailualueesta, neuvottelutilasta, monikäyttötilasta sekä muutamasta muusta toimistosta. Lisäksi tiloista löytyy useampi vessa sekä käytäviä.

Uusista tiloista haluttiin viihtyisät, toimivat sekä kasvavalle henkilökunnalle soveltuvat. Kihossa halutaan panostaa henkilöstön hyvinvointiin, joten tämä täytyi myös huomioida suunnittelussa. Henkilöstön käytössä on mm. hierontatuoli, joka vanhoissa tiloissa sijaitse keskellä kulkureittiä. Nyt sille haluttiin rauhallinen tila, jossa henkilöstö voi käydä rentoutumassa työpäivän aikana rauhassa. Valtavaa remonttia ei ollut mahdollisuutta lähteä tekemään, koska tiloihin oli kiire päästä muuttamaan. Seinät päädyttiin maalaamaan ja tapetoimaan sekä lattiaan asennettiin asiakkaiden valitsema laminaatti. Lisäksi tilat haluttiin sisustaa kauniisti.

Suunnitelman taustalla käytettiin ajatusta ”luonto kohtaa teknologian”, jonka ajatuksena oli, että vaikka yrityksessä työskennellään koodauksen ja teknologian parissa, olisi työpaikalla myös luonnollisia elementtejä, jotka rauhoittavat ja saavat viihtymään. Oikeita kasveja tilaan ei juurikaan haluttu, sillä niitä ei ehditä tai muisteta hoitaa. Tämän vuoksi tilaan tuotiin silkkikasveja ja kuvia luonnollisista elementeistä, kuten metsästä, joka poimittiin Kihon graafisesta ilmeestä. Halusimme käyttää tiloissa myös muita yrityksen graafisen ilmeen värejä; vihreää ja sinistä. Näiden lisäksi valittiin tumman harmaata sekä lämmintä puuta, jotta tiloista saatiin tunnelmalliset. Kalusteina käytettiin jo olemassa olevia kalusteita, joiden rinnalle hankittiin tarvittavia lisäkalusteita sekä tekstiilejä.

 

”Asiakaslähtöistä suunnittelua. Ei pakoteta suunnittelijan muottiin vaan kuunnellaan asiakasta

ja koitetaan saada mahdollisimman hyvä ja toimiva lopputulos. Olimme todella tyytyväisiä kokonaisuuteen.”

Riikka Koponen, COO, Kiho